Historia firmy

ZŁOTE LATA – cd.

Rok ten stanowi kolejny milowy krok na drodze rozwoju firmy. W kwietniu sfinalizowana została inwestycja, która obejmowała rozbudowę potencjału produkcyjnego oraz kompleksowe pochylenie się nad poszerzeniem możliwości kontroli i utrzymania wysokiej jakości naszych produktów. Zakup nowej, sześciokolorowej offsetowej maszyny drukującej Heidelberg, sprzężonej z renomowanym systemem automatycznej kontroli jakości i korekty druku Heidelberg Prinect Image Control, połączony został z modernizacją naszego studia CTP ‘od podstaw’. Okres wakacji przyniósł zmianę formy prawnej firmy na spółkę jawną wraz z przeniesieniem siedziby do Poznania.

Złote lata

Okres od 2014 roku to czas największych inwestycji w historii Drukarni Impresta. Rok 2014 przyniósł budowę nowej hali magazynowej oraz zakup nowej dwuliniowej okienkarki marki Kohmann, otwierając przed naszą firmą możliwość wytwarzania opakowań premium, celujących w najbardziej obiecujące trendy na rynku.

Powiew zmian

Nieoczekiwane nadejście kryzysu gospodarczego w roku 2008 oraz przeobrażenia rynku reklamy (związane z postępem technicznym) oznaczały stałe podnoszenie wymogów stawianych przed polskimi drukarniami. Ci, którzy odnaleźli się w tej rzeczywistości, osiągnęli nowe szczyty. Wiele firm nie było jednak w stanie wytrzymać tak trudnego, szybkiego tempa. Drukarnia Impresta poradziła sobie z destabilizacją rynku dzięki stałej adaptacji do zmian rynkowych.

Rozwój w UE

Wraz z wejściem Polski do Unii Europejskiej w 2004 r. nastał kolejny okres dynamicznych zmian naszej drukarni; przed krajową poligrafią otworzyły się nowe możliwości, ale i wyzwania. Otwarcie granic i możliwości związane z dotacjami (z funduszy unijnych), tak samo, jak pozwalały na uwolnienie nieosiągalnego wcześniej potencjału, tak również determinowały test polskiej przedsiębiorczości i zaradności właścicieli firm. Pomimo umiarkowanych sukcesów w pozyskiwaniu środków unijnych, drukarnia Impresta kontynuowała kurs na ścieżce wzrostu.

Założenie firmy

Drukarnia Impresta, jako dostawca opakowań i etykiet, działa na rynku nieprzerwanie od ponad 25 lat. Od momentu, w którym Polska przekroczyła próg Wolnego Rynku. Przedsiębiorstwo założone przez Tadeusza Rybczyka w podpoznańskim Czerwonaku funkcjonowało w charakterze spółki cywilnej. Na przełomie kilku lat (w odpowiedzi na burzliwe i wysoce konkurencyjne czasy) zostało przekształcone w jednoosobową działalność gospodarczą i pod tą postacią figurowało do lipca 2015.

Wszystkie te działania składają się na bezprecedensowy dla naszej drukarni skok jakościowy i wydajnościowy. Z optymizmem patrzymy w przyszłość, widząc duże możliwości i korzystną perspektywę dla rozwoju zarówno całej poligrafii, jak i naszej firmy.